Outsourcing a pracownik

OUTSOURCING A PRACOWNIK

W 1923 roku Henry Ford wypowiedział słowa: "Jeśli jest coś, czego nie potrafimy zrobić wydajniej, taniej i lepiej niż konkurenci, nie ma sensu, żebyśmy to robili i powinniśmy zatrudnić do wykonania tej pracy kogoś, kto zrobi to lepiej niż my"

Firma zewnętrzna
outsourcing doradztwa podatkowego i rachunkowości
Pracownik
księgowość z obsługą prawno-podatkową prowadzona w firmie
Firma pobiera stałe wynagrodzenie Pracownicy pobierają stałe wynagrodzenie
Brak przerw w pracy z powodu chorób Występujące przerwy w ciągłości pracy z powodu zwolnień lekarskich pracowników
Niskie koszty zarządzania kontraktem Wysokie koszty utrzymania odpowiednio wykwalifikowanego pracownika (kodeks pracy)
Brak kosztów szkoleń w ramach podnoszenia kwalifikacji pracowników Konieczność szkolenia, aby sprostać ciągłym zmianom w przepisach rachunkowo-podatkowych
Brak problemu z całą gamą świadczeń socjalnych dla pracowników Przerwy urlopowe i inne świadczenia socjalne dla pracowników (kodeks pracy)
Doświadczenie to suma doświadczeń zespołu ludzi pracujących dla różnych podmiotów gospodarczych 20-letnia praktyka pracy pracownika w jednej firmie jest tylko 20-krotną roczną praktyką pracy
Można zmienić usługodawcę na innego w razie niezadowolenia z wykonanej pracy Niezadowolenie z pracownika wiąże się z problemem znalezienia wykwalifikowanego następcy
Dodatkowe zlecenie jest przyjmowane przez usługodawcę za odpowiednio wyższą opłatę Dodatkowe czynności są realizowane w godzinach nadliczbowych, ale w ograniczonym wymiarze
Niskie koszty rozwiązania umowy Wysokie koszty rozwiązania umowy o pracę
Dowolny okres wypowiedzenia umowy (odpowiednio skonstruowana klauzula) Obowiązują odpowiednie okresy wypowiedzenia umowy o pracę (kodeks pracy)
Łatwe dochodzenie roszczeń z tytułu nienależytego wykonania zleconej usługi Małe możliwości dochodzenia roszczeń z tytułu nienależytego wykonania obowiązków przez pracownika
Wysokie kompetencje obsługującej firmy, duży obiektywizm w doborze zasad rachunkowo-podatkowych Brak obiektywizmu w doborze zasad, pracownik wykonuje pracę najwygodniejszą dla siebie
Można zagwarantować firmie bezpieczeństwo przetwarzania danych Trudno zabezpieczyć się przed utratą pracownika wraz z ważnymi informacjami dla firmy. Człowiek jest najsłabszym ogniwem w procesie

Źródło: publikacja Zieliński Jacek, monografia, ABC 2008, Outsourcing doradztwa podatkowego i rachunkowości w małej firmie.

Materiały

Poniżej zamieszczamy linki do materiałów, które dla Państwa przygotowaliśmy.

Linki

  • Zbiór odnośników do najbardziej przydatnych z punktu widzenia przedsiębiorcy materiałów w internecie.
  • Czytaj dalej...

Tax Alert

  • Wszyscy nasi klienci otrzymują regularnie Tax Alert elektronicznie, zawierający szereg ważnych i ciekawych informacji.
  • Czytaj dalej...

Polityka prywatności

10 zasad

  • Poznaj 10 najważniejszych zasad, które powinny regulować współpracę między Tobą, a biurem rachunkowym.
  • Czytaj dalej...